lördag 17 november 2012

Italienskt på Vespa

Efter en sen kväll med god mat och skratt så väntade disken på oss.
Men det är bara att bita ihop och ta tag i det.
Stora Syster ville gärna ha scones idag med en massa goda marmelader och nutella
och det kan jag ställa upp på.
Jag är själv en "sucker" för scones.

Sen var det dax att påbörja matlagningen igen.
Stora Syster skulle ha en massa tjejer på middag ikväll.
Det fanns även en önskan från henne att vi skulle befinna oss på bortaplan.
Lille Bror skulle sova över hos en kompis så det var bara
Maken och jag, på tu man hand helt enkelt.
Vi bokade bord på restaurang Vespa i Malmö och åt den mest
gudomliga pastan ever.

Att äta en god äkta italiensk pasta är något av det bästa som finns!

Tanken var sedan att vi skulle gå på bio och se filmen "Call girl"
men biljetterna var slut så vi körde hem till min mor istället.
Klockan hann bli över tolv innan vi var hemma igen och
då var köket undanstädat och tjejerna på väg in till Malmö för att gå på disco.

Det känns som Stora Syster har haft en bra födelsedags helg
och blivit ordentligt uppvaktad.

fredag 16 november 2012

Emma 18 år

Min söta och underbara tjej blir 18 år!
Gud vad tiden går.
Jag kommer ihåg när du var alldeles nyfödd och doftade baby.
När du tog dina första steg.
När du fick dina första tänder, alldeles försent tyckte jag.
Jag var rädd att det var något fel men sedan helt plötsligt
vid 9 månaders ålder kom det första lilla grynet.
Dagis tiden, när du hela tiden bara lekte att du var en hund.
Att börja skolan var en pärs.
Du har alltid varit lite försiktig och avvaktande när det gäller nya saker.
Nu när du är vuxen har du en målinriktning som får mig att häpna.
Du gör många saker som själv inte hade vågat göra när jag var i din ålder.

Kära dotter, du är precis alldeles perfekt!
Jag kan inte önska mig något bättre!

Idag var det dax för familjen att fira Stora Syster.
Lite tapas med champagne i vårt uppvärmda uterum.
Smördegsinbakade oliver

Crostini med mozzarella och pesto
 Blommor och presenter överlämnade.
Det är svårt att handla något som är bestående och som ändå står på önskelistan.
Första gången som vi bjuder Stora Syster på alkohol och det blir lite champagne dagen till ära
Vi hade förberett en liten "Emma" Quiz med 20 frågor.
Det var inte helt lätt att svara rätt på alla frågorna :-)
 Lille Bror och kusinen Oscar.
De är lika gamla, endast 7 veckor skiljer dem åt.
 Maken och flick kusinerna.
Ella och Sofie avgudar Stora Syster
Presenter öppnas och det kändes som om det blev uppskattat.
Vår huvud present var New York resan.
Men det blev även lite utfyllnads presenter från oss.
Att inte överlämna något litet på själva födelsedagen kändes konstigt så det fick bli 
lite spets underkläder, en rosa Jelly Bean skål och en svart topp 
 Farmor & Farfar hade köpt Itala rödvinsglas.
Mormor köpte Villeroy & Boch bestick.
Kusinerna köpte vackra Pandora örhängen.
 Svarta klänningar var dagens tema.
Stora Systers kommer från H&M och min kommer från Joy.

En av de goda efterrätterna var en vit choklad cheesecake.
Jag brukar ha flera efter rätter och idag fanns det även chokladmousse och äpplepaj att välja mellan.
Jag är inte själv så förtjust i att äta efterrätter men det är roligt att göra dem.

Det blev en väldigt sen kväll och vi festade på till långt ut på småtimmarna.

torsdag 15 november 2012

Jullyktor från Saga Form

Utvecklingsamtal, det är ett ord som är laddat.
Idag var det dax för Stora Syster att ha samtal med sin mentor.
Fastän hon går sista året på gymnasiet så vill jag följa med.

Det är intressant och träffa mentorn och höra resultaten från skolan.
Inte bara prov resultaten utan även hur den sociala biten fungerar.
Det är lätt att vara partisk men att höra samma tankar och funderingar från en utbildad lärare känns bra.
Vi är inte helt fel i våra tankar.
Jag var stolt när jag körde till jobbet.

Timmarna går fort när man har roligt och helt plötsligt var det dax att köra hem.
Jag kunde inte komma hem fort nog.
Det hade plingat till i min telefon att jag hade fått mina varor som jag hade beställt på Design online.
Det var rena julafton att öppna lådan.
En av sakerna var vackra lyktor med tomtar på från Saga form.
Fort i med värme ljus för att se hur ljuset sken.
Super fina! 


Men ingen rast ingen ro.
Imorgon ska vi ha kalas för Stora Syster.
Hon fyller äntligen 18 år och våra familjer ska komma och gratulera henne.
En runda på City Gross och jag fyllde bilen med godsaker.
Klockan hann bli halv elva innan jag hade packat upp allting
och då var det bara dags att knyta till kojs.
Imorgon ska jag arbeta hemma och mellan varven förbereda lite inför kvällens kalas.

God natt kära läsare!

onsdag 14 november 2012

Rörstrand Vintersaga

God morgon kära du!
Nu är det redan mitt i veckan, arbetsveckan i alla fall.
Ibland undrar jag vad jag pysslar med på dagarna.
Det känns som om det inte alltid är så vettiga saker men tiden går.
Jag var uppe i ottan idag men ändå blev det sen ankomst till jobbet.
Energin var på topp och jag började att sortera tvätt.
Ni vet, det där evighetsarbetet.
Nu är där tomt och fint i tvättstugan igen och maskinen är laddad och snurrar.
Tänkte eventuellt ta en tur till Nova Lund på lunchen och inhandla några nya glöggmuggar
Igår var jag och köpte två skålar men jag är även sugen på glöggmuggarna.
Jag köpte visserligen vita fina glöggmuggar i fjol från Höganäs men dessa är såååå fiiina
att jag bara smälter. Dessutom är de lite större och jag vill ha MYCKET glögg.
Jag får fundera lite.
Det finns så enormt mycket fint i affärerna nu inför jul och pengarna ska räcka till mycket.

Ha en skön onsdag!

tisdag 13 november 2012

Presenter från Cervera

Vacker present från Cervera
Att gå runt och botanisera på Cervera är något som jag gillar skarpt.
Det finns så mycket vackert som jag skulle vilja fylla mina skåp med.
Att använda vackra tallrikar, glas och andra hushålls artiklar är vardagslyx för mig.
Att servera mat på en vacker tallrik gör livet lite lättare en grå tisdag kväll i november.

Presenter till en 18-åring som inte önskar något speciellt är svårt.
Vi bestämde att det skulle bli något från Cervera.
Några vackra glas, vackra bestick eller liknande.
Det är kanske inget man önskar sig när man fyller 18 år
men det är en beständig present.

Cervera fick bli dagens mål för presenter.
Farmor & Farfar och Mormor ville handla något beständigt och jag fick agera inköpare.
Jag kände mig nöjd med dagens inköp och tror att Stora Syster kommer uppskatta dem.

Men att köra ifrån Cervera utan att ha handat något till mig själv är svårt.
Två små skålar från Rörstrands nya vinterserie, Vintersaga, fick följa med mig hem.
Precis lagom stora för mandel och russin till glöggen.
Jag kände och klämde även på de matchande glöggmuggarna men
jag ställde snällt tillbaka dem på hyllan igen.
Kanske, kanske inte.
Vi får se!

måndag 12 november 2012

Middag hos Irene

Godkväll alla därute i cyperspace.
Ny vecka och vi en massa spännade saker framför oss.
Det är alla dessa dagar som passerar som kallas för livet.
Ta vara på dagarna och njut av timmarna som passerar förbi.

Efter en bra start på veckan ur arbets synvinkel
var det lika bra och fortsätta på samma bana.
Ikväll var det dax för Irene att bjuda oss på middag.
Veckorna går fort och det kändes som om det inte var så länge sedan vi sågs.
Irene och Majsan
Lolo, Anna och Majsan
Även jag lyckades fastna på en bild.
Normalt sett är det jag som står bakom avtryckaren men någon gång då och då är det omvända roller.

Ikväll var vi alla 6 och det brukar inte hända så ofta.
Vi har alla barn i väldigt aktiva åldrar och det är ett evigt pysslande att få ihop en träff när vi alla kan.

En riktigt lyckoträff ur alla synvinklar!

söndag 11 november 2012

Fars Dag

Idag var det dax att fira våra fädrar.
När jag var liten så fick min pappa på sin höjd en teckning eller en kram.
Nu för tiden så är det mycket mer firande
Och jag gillar det.
Det ger oss en anledning att ta tillfället i akt och umgås.

Veckan har varit busy, både för mig och för barnen.
Det har inneburit vi inte har hunnit med riktigt att det är Fars Dag idag.
Barnen vill handla något speciellt eller förbereda någon utflykt.
De är så glada och stolta över sin pappa.
Han ställer verkligen upp för sina barn!!!
De kan inte få en bättre pappa!!!
Och det gör mig så lycklig och glad!!!

Min egen pappa är avliden sedan många, många år tillbaka
och min svärfar är för gammal för att orka med någon middag
Så det innebär att barnen kan fokusera på sin egen pappa.

Barnen hade köpt en ny skjorta från Brothers till sin pappa
och den blev väldigt lyckad för den passade perfekt.

Sen har söndagen gått i ett lungt och skönt tempo.
Först spelade Lille Bror en 11-manna fotbollsmatch som idag slutade med vinst.
Eftermiddagen har jag och Stora Syster planerat hennes 18 års kalas/fest
och vi blev nöjda, både med upplägget och maten.


För att avrunda Mårten Gås helgen så blev det en riktig söndagsmiddag, kalkon med tillbehör.
Åh, ibland är det är så gott att äta kött med potatis och sås.
Det är inte så ofta det blir den varianten på mat.
Oftast äter hela familjen middag i skolan/jobbet så middag/kvällsmaten brukar bli lite lättare.
Den sedvanliga söndags kvällsfika missar vi inte frivilligt.
Knäckig äpplekaka med hemmagjord vaniljsås.

Nästa vecka kommer bli en busy vecka, på det privata planet.
Tjejmiddag, föräldrarmöte och förbereda Stora Systers 18 års fester
med hennes hjälp förstås men det behövs nog en hjälpande hand.

Nu är det ännu ett avsnitt av Solsidan och kaffet har runnit ner och äpplekakan lockar.
Ha en fortsatt skön söndag kväll!

lördag 10 november 2012

Bio med familjen

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig
Och då gäller det att tänka om och var kreativ och öppen för annat.
Våra lördags planer blev annorlunda än planerat.
Men det blev jätte bra ändå.

Skumtomtar - bästa julgodiset ever!!!
Lördag och handboll på schemat, i Malmö.
Frukost buffé och idag fick vi besök av min kära mamma.
Hon hade lite abstinens efter Stora Syster och ville höra om hennes New York äventyr!

Oftast när vi ska iväg på match med handbollen så kör Maken och Lille Bror
mycket tidigare och jag hinner aldrig bli klar i tid.
Idag pratade jag länge med min mor så det blev lite stressigt tillslut
men jag hann fram innan match start. Puh!
Vad gjorde man för i tiden när det inte fanns GPS?
Nu letar man bara upp addressen och sedan har man en vägbeskrivning.
Jag behöver aldrig köra fel.
Pefekt!

Något annat som också är perfekt är det nya "Emporia".
Det är svårt att köra fel när man ska dit - det är enormt stort och syns på långa vägar.
Och idag passade ett besök dit också perfekt.
Jag skulle inhandla en skjorta till Maken som barnen skulle ge till honom i Fars Dag present.
De hade sett ut en vilket gjorde det lätt för mig.
Bara gå in i affären och betala!
Även det var Perfekt!

Jag har börjat fundera lite i över julklappar och det finns mycket att önska sig.
Butikerna är fyllda till bredden med massa fina saker.
Jag har börjat skriva upp och listan börjar bli klar.
Nu ska det bara inhandlas...

Eftersom våra middags gäster för kvällen hade insjuknat så bestämde vi oss istället
för att sjunka ner i en stor bio fåtölj.
Den nya James Bond och Skyfall stod på allas önskelista.
Lite tråkigt att våra gäster blev sjuka men sen å andra sidan fick vi se en
fantastiskt bra Bond film. En av de bättre Bond filmerna på länge!!!!
Så trots ändrade planer blev det en mysig och skön kväll tillsammans.

fredag 9 november 2012

Fredagsmys

Fredagen är mysig!
Jag brukar sluta arbeta vid 16 tiden
Köra och handla helgmaten
Hem och slötitta lite TV med ett glas vin


God kväll kära du!
Idag är det första dagen på resten av ditt liv!
Finns det något bättre sätt än att påbörjar det en fredag med ett glas vin i handen
och med vetskapen om att du har helgen helgen framför dig!

Stora Syster hade kompisar på middag och de hade bokat bordet i vardagsrummet
vilket innebar att vi blev förpassade till köksbordet.
Men det gör mig inget.
Det är bara roligt när barnen har kompisarna hemma och de har lika stor rätt
till att umgås med sina vänner i sitt hem.

Lille Bror hade övernattnings kompis vilket innebar att
Maken och jag hade ensamrätt över vilken film vi skulle titta på.

Lungt och skönt på alla fronter!

torsdag 8 november 2012

Jelly Bean Skål

Att ställa upp för mina barn är något som är naturligt för mig.
Det innebär att köra dem hit och dit i ur och skur.
Idag var det dax för Lille Bror att träna fysträning och
jag hade anmält mig frivilligt att ställa upp och köra honom.


Ännu ett besök på Emporia!!!
Om jag räknar samman gångerna som jag har varit där blir det nu tre gånger.
Jag hade först planerat att köra Lille Bror till hans träning men
när det väl var dax så behövdes det inte.

Istället blev det en tur till Emporia och handla klänningar till mina syster döttrar.
De fyller år strax innan jul och av tradition brukar jag handla
fina klänningar som presenter.
Nu börjar de bli så stora och har olika smak om vad som är fint
och det är första året som de inte är likadana.

Det är fortfarande förvirrat att hitta där och parkerings huset ska vi inte prata om.
Mina "Kina tavlor" blev upphämtade från inramning
och en fin "Jelly Bean" skål fick följa med hem.
Nu står den på byrån i hallen och är fylld av mynt.
Ett lite annorlunda användings område men väl så bra.

Innan jag var hemma igen så var det mörkt och klockan kändes som alldeles för sent.
Lite slötittade på TV innan sängen kallade.

Men det kändes skönt att pricka av flickornas klänningar från listan!

onsdag 7 november 2012

Operation Fåtölj

Onsdag är en ledig dag!
Ingen i familjen har någon aktivitet inplanerad.
Det innebär ingen middags stress och samtidigt kan vi göra något annat.

Jag hade spanat i en fåtölj på IKEA, som tyckte kunde passa utmärkt i vårt vardagsrum.
Stora Syster följde med som smakråd och tillsammans bestämde vi oss för "Karlstad"
med ett vitt tyg. Jaja, jag vet att det blir skitigt efter ett tag men det går att tvätta...

Men oturen var framme och själva stommen var slut i lagret.
Snopna och tomhänta körde vi hem.
Jag blev besviken för jag hade sett fram emot att sätta fåtöljen på plats
och få provsitta den i vardagsrummet.

Stora Syster körde hem i mörkret och det går bra.
Vi funderar på att anmäla till en körskola nu och se vad hon behöver öva på.
Det är svårt för oss att avgöra.
Men en sak som jag kan komma på är det här med "eko driving".
Det var inget som vi fick lära oss när vi tog körlektioner så det är svårt att lära ut det på rätt sätt.
En sak är säker, vi är inga perfekta bilförare och förmodligen gör vi massor med fel.
Det är kanske vi som behöver körlektioner....

tisdag 6 november 2012

Snart är den här!

Jag älskar julen!
Alla dofter, alla ljus, allt pynt, alla förberedelser, alla godsaker.
Vi omger oss av våra nära och kära och umgås och njuter av varandra.
Även om det är mycket som ska fixas och ordnas med
så är det samtidigt så mysigt.
From advent och framåt så är jag i full gång och julstökar.
Det är ingen som har några krav på hur det ska vara
utan bara jag själv som vill så mycket och samtidigt så älskar jag att julstöka.


Ja, snart är 1:a advent här.
Den ligger och lurar runt om hörnan och i affärerna börjar det fyllas på med godsaker.

Många tycker november månad är något av den tråkigaste som finns och bara en transport sträcka.
Mörket kommer tidigare och tidigare och det är allt som oftast grått och trist.
Men jag älskar alla ljus och jag börjar planera lite inför julen.
Stora Syster fyller snart "myndig" och vi ska ha kalas.

Men idag har vi varit på föräldrarmöte med Lille Brors klass.
När vi gick därifrån så hade vi en skön och trygg känsla.
Det verkar vara ordning och reda med klasserna och både lärare och skolan har ett tänk framåt.
Det låter lovande!
Efter vårt skolbesök så var det Zlatan på TV.
Tillsammans med fransmännen så var vi lyriska över Zlatans insats.
Han är en helt fantastisk fotbolls spelare.
Men jag var även lyrisk över Pågens Saffrans gifflar.
De är försvinnande goda!!!

måndag 5 november 2012

Nya gardiner

Jag blev super nöjd med mina nya gardiner!
Det är över ett år sedan vi var klara med renoveringen av vardagsrummet
och jag har saknat en gardin framför terass dörren.
Men nu sitter den där samtidigt som de andra gardinerna blev utbytta så nu har alla
fönster samma gardinerna.

Det gör mycket för helhets intrycket och samtidigt fick en ampel i zink följa med.
Jag har letat efter amplar men det är inte helt lätt att hitta.
Vi har inga fönster brädor och inte så mycket avställnings yta så det är inte helt lätt att få till
några gröna inslag.
Min tanke var att utnyttja gardinstänger och taket men det har hela tiden gått bet på att
jag inte har hittat några amplar.
Men denna zink ampel får duga tills jag hittar det som jag verkligen vill ha.


Vi är även sugna på att köpa en fåtölj.
Ibland är det skönt att bara krypa upp en en stor och mysig fåtölj och bara sitta där
och bläddra i en tidning eller läsa en bok.
Förhoppningsvis blir det ett inköp under veckan.
Frågan är bara var vi ska hitta den...
IKEA kanske...

söndag 4 november 2012

Fisk fångst

Telefonen plingar till!
Ett MMS syns på skärmen
Lille Bror har fått en regnbåge på betet!
Han är glad som en "speleman"


Lille Bror och Maken har bestämt sig för att ge sig ut i kylan och blåsten för att fiska.
Vi stiger upp i ottan och jag brer ett gäng smörgåsar och kokar varm choklad till dem.
Lille Bror älskar att fiska och just nu finns det ny inplanterade fisk i Rögle Dammar.
De får inte bara en fisk utan flera stycken.
När de väl kommer hem är det dax att ta fram stora "filé kniven".
De är rejält hala de där små firrarna.

Jag är ingen fiskare och väljer att stanna hemma i värmen och sy på mina nya gardiner till vardagsrummet.
En är klar och den andra ska "bara" läggas upp.
Det är lite trix och fix innan längden blir klar.

Men klockan halv tre ska vi vara på Kastrup och hämta Stora Syster.
Planet är 15 minuter försenat och det är tur för oss!
Ååhh, så underbart mysigt det var att få lov att kramas och höra henne berätta om sina upplevelser.

De hade inte märkt så mycket av stormen men de första dagarna på Manhattan
försvann ut i "blåsten" och fotbolls aktiviteterna blev inte riktigt som planerat.
Men trots detta har de hunnit med en hel del och hon var nöjd.
Och shoppingen, den var hon också nöjd med.
Många fina kläder och skor visades upp och hon strålade som en sol.

Middag och sen väntade sängen för en utmattad Stora Syster.
Vi andra passade på att krypa till kojs tidigt och somnade gott och drömde om vår kommande New York resa.

lördag 3 november 2012

Alla Helgons Dag

Alla Helgons Dag
Det är en dag då vi skänker en extra tanke till de människor som saknas oss.
Jag och min mor brukar åka till kyrkogården tillsammans och göra dagen till en lite speciell.

Denna lilla söta kyrka ligger mitt i vår småstad.
Den är precis lagom stor och betyder mycket för mig.
Vi har gift oss där, våra barn är döpta där och vårt änglabarn ligger begravd där.
Det är så rogivande att gå in i kyrkan och bara få lov att sitta ner med sina egna tankar.

Syster Yster och underbara Sofie följde även med idag.
Jag blev väldigt förtjust i Vismarlövs Bagarstuga så jag tänkte att min mor också skulle uppskatta stället.
De serverar även en kakbuffé med många goda olika sorters kakor och det passade lilla Sofie!
Omgivningen runtom Bagarstugan är mysig med små dammar och med simmande ankor
och en massa träd. Jag kan tänka mig att det är vackert på våren när alla träden står i full blom.

Under All Helgona Helgen har möbelaffären i vår småstad en hantverksmässa.
Det finns många duktiga hantverkare som gör de mest underbara saker.
Det gröna fatet gick rakt in i mitt hjärta och jag stod länge och tittade på det.
Underbart vackert och färgen var precis min favorit färg.
En hel vägg med Jelly Bean skålar och fat.
Dekorativt!
Vi hade en mysig hemma kväll inplanerad och vi inledde den med lite småplock och vin.
Efter en stund, när faten och vinet var slut, begav vi oss till kyrkan och kyrkogården.
Det är så fint när alla lyktorna lyser i höstmörkret.
Vi hade en mysig promenad tillsammans och när vi kom hem lagade vi middag och slog oss ner i soffan.
Det kändes skönt att svepa filten om mig och dricka det sista av vinet.

Denna dagen har varit en dag som jag kommer att njuta av ett tag framåt.
Imorgon kommer Stora Syster hem från New York och jag längtar efter henne.
Det ska bli så spännande att få höra hennes berättelser och se allt som hon shoppat.

fredag 2 november 2012

Vismarlöv Bagarstuga

Vilken jättemysig dag jag har haft!
Lille Bror och jag har varit i Vismarlövs Bagarstuga och ätit frukost buffé.
Vilket underbart ställe, riktigt feel good för själen!

Vi kliver in genom dörren och framför oss finns en underbart mysig miljö.
En stor frukost buffé stod uppdukad och vi serverade oss själva
och slog oss ner i autrium rummet.
Kaffe doften spreds i hela rummet och vi bara mös.
Jag älskar dessa tillfällen.
Det gäller att suga in känslan och bevara den för framtiden.


Ett charmigt ställe med en olika möbler och porslin.


En god frukost med deras egna hemmalagde marmelader och eget surdegsbröd.
Goda röror och egen inlagd sill.


En ny röd stickad tröja från Joy!


Till jul kommer de utöka sin frukost buffé med lite julinslag.


God hemmalagad kola!!!

Detta var verkligen en boost för själen och att ännu roligare att Lille Bror uppskattade det.
Sedan har vi varit hemma resten av eftermiddagen och jag har sytt nya gardiner
under tiden som han har titta på film.

Kvällen tillbringade vi hemma hos mina svärföräldrar och firade min
svärfar som fyller 83 år idag.
Kusinerna var också på plats och det är alltid roligt att träffa dem och se vad som händer i deras liv.

torsdag 1 november 2012

Emporia

Idag var det dax för ett nytt besök på Emporia!
Lille Bror och jag skulle inta stället och försöka bli lite klok på hur stället är uppbyggt.
Det är gigantiskt stort och många, många affärer.



 God kväll på er kära läsare!
Just nu är vi inne i en fas att vi vill ha nya tavlor i vardagsrummet.
Visst är det svårt att hitta tavlor som man tycker om?
Vi har en vind full av tavlor men inga som jag vill sätta upp på väggarna.
De är gamla och omoderna.
I vårt vardagsrum har vi en stor tygtavla och jag bytar tyget några gånger per år.
Den täcker en hel vägg och den är väldigt i ögonfallande.
Så under någar veckors tid har varit på jakt, både i affärerna och på nätet.
Idag har vi varit i många olika affärer och kollat runt men inget som föll mig i smaken.
Efter några timmars letande var vi hungriga och vi begav oss till Emporia för att äta lunch.
Super mycket folk var också hungriga och köerna till restaurangerna var långa.
Valet föll på italienskt och det valet var det rätta!
Super gott!

Efter några timmar var vi väldigt trötta och då hade vi bara hunnit med hälften.
Jag inser att jag har vuxit till att bli en person som inte är så glad i shopping längre.
Jag tycker bara det är jobbigt och efter 2 timmar känner jag mig klar med affärerna.
Oftast har jag ett ärende, att handla en jacka eller några tallrikar etc.
När det är klart så vill jag bara hem.

Det är bra ibland men ändå lite tråkigt.
Jag missar det där roliga och impulsiva som ibland kan visa sig bli jätte bra.
Ibland när Stora Syster följer med så brukar hon försöka hjälpa mig lite
och säga att jag ska handla det som jag står och tittar och vänder på.
Jag är väldigt tacksam för det.

Jag kanske skulle ha behövt henne idag när vi var iväg och
letade efter tavlor.

Medan Maken och Lille Bror var iväg och tittade på EM kval i handboll
satt jag framför datorn och surfade runt efter tavlor.
Men utan någon större framgång.
Men den som söker han finner!