fredag 22 mars 2013

Walking around the avenues

Nu börjar vårt äventyr i New York!
Innan vi åkte hade vi bestämt oss för att det första vi skulle göra
var att ta en tur upp i Empire State Building.
Utsikten var helt fantastisk!!!

Efter en natt av god sömn steg vi upp redan halv sju för att göra oss
i ordning och bege oss ut på stan.
Vårt hotell, Avalon, på East 32nd street, precis vid 5th avenue, var ett välskött hotell
med allt du kan önska dig.
Vi gick några meter och så var vi precis vid Empire State Building.
Det var svårt att upptäcka den höga byggnaden eftersom man går
på gatan och allting är så högt runt omkring oss.

Ingen kö alls och vi for upp i luften och efter någon timme var vi nöjda med utsikten
över hela New York.
Lower Manhattan med Flatiron Building precis nedanför våra "fötter".
Andra håller vetter mot Central Park och Uptown.
Utsikten är helt oslagbar och vi hade svårt att slita oss.
Lille Bror och Stora Syster in action.
Foajen var storslagen och helt klädd i marmor.
Efter vårt första äventyr så påbörjade vi vår vandring längs Park Avenue
och mot Grand Central Terminal och Svenska Ambassaden.
Maken hade förlorat sin väska med alla tillbehör men framför allt behövde han ett nytt pass.
På vägen fick vi syn på den berömda Chrysler Building med sin speciella topp.
Mycket av byggnader i Midtown är blandad bebyggelse dvs. både
gamla och nya hus.
Den stora tågstationen är GIGANTISK!!!
Och oehört vacker.
1000 och 1000 tals människor passerar här varje dag.
I år firar den 100 år och amerikanarna är duktiga på jubileum.
Den stora hallen som vi alla har sett i många filmer.
Den stora klockan i mitten av hallen hjälper oss att hålla tiden.
På vägen passerar vi det kända Waldorf Astoria.
Här har många kändisar bott.
Bara loungen var helt enormt stor och vacker och vi vandrade runt och kände in atmosfären.
Tillslut nådde vi fram till vårt mål och vi fick lugnande besked om att det
är inga problem med passet. De utfärdar ett tillfälligt pass som vi kan
använda vid hemfärden.

Nästa stopp på dagens tur var Nike Town på East 57th Street.
En enorm affär med lagret av skor och kläder långt ner under marken.
Lille Bror och Maken införskaffade nya joggingskor
och det var inte lätt att välja.
Inte super billigt men något billigare än hemma.
 
Från Sport till flärd och underkläder.
Stora Syster shoppade loss ordentligt på Victorias Secret.
Strax runtom hörnan in på 5th Avenue ligger Trumph Tower.
En HÖG skyskrapa med marmor klädda väggar och golv.
Inomhus hittade vi ett 24 meter högt vattenfall med porlande vatten
som skapade en rogivande shopping miljö.
Vacker klocka utanför huvudentrén till Trumph Tower.
 Trumph Tower speciella design
Skyskraporna på 5th Avenue med Trumph Tower i bakgrunden.
Nästa stopp längs 5th Avenue var den enormt stora St Patrick's Cathedral.
En kyrka bygg på mitten av 1850 talet i nygotisk stil.
Kyrkans spiror når är mer än 100 meter höga
men i jämförelse med de omkringliggande skyskraporna är det små.
Det stora fönstret ovanför entrén mäter mer än 8 meter i diameter.
Underbar höjd och vacker som en dröm!
Saks på 5th Avenue är ett välkänt varumärke
med mycket design kläder och smink.
Den ena efter den andra designern visade upp sina nya kollektioner för våren 2013.
Vi traskade vidare tills vi nådde fram till Rockefeller Center och alla som åkte skridskor.
Den stora GE Building är en av Manhattans stora turist attraktioner.
Statyn Prometheus håller ett vakande öga över alla besökare.
En av New Yorks mest kända platser är Times Square.
Neonljusen lyser året runt och här passerar 100 000 tals fotgängare varje dag.
Gula taxibilar trängs tillsammans med turisterna.
Nästa stopp för dagen var ett av världens största varuhus, Macy's
på Broadway och 34th Street.
Flera våningar högt och varuhuset sträckte sig över två kvarter...
Förutom shoppingen så är Macy´s känd för sin trärulltrappor
som är kvar sedan varuhuset öppnade.
Från 34th Street till 32nd Street är det inte lång och vi var ganska trötta.
Vi styrde hem till vårt hotell för en liten paus.
Vi bodde i Korea town och runt omkring oss fanns det
en uppsjö av restauranger som serverade asiatisk mat.
Vi hittade ett trevligt ställe som serverade underbart god Pad Thai.
Och vi kämpade på med våra pinnar...
Kvällen var ung och vi fortsatte vår utforskning av "The Big Apple".
Precis runtom hörnan låg Madison Square Garden och vi stegade in.
En konsert var på G och dagens artist var inte mindre än Pink!
Men tyvärr var det utsålt annars hade vi köpt biljetter.
Precis bakom den stora arean låg New Yorks post kontor.
Som allt annat i New York så var det STORT!
Här träffade vi en trevlig kvinna som berättade lite histora om hur posten hanteras i USA.
Efter en två timmars promenad i New York natten styrde vi stegen tillbaka till vårt hotell
och alla nattens ljus lyste klart, både från stjärnorna och skyskraporna.

Efter en lång och upplevelse rik dag och kväll i New York somnade vi ganska trötta.
Vårt äventyr i staden har precis börjat.

torsdag 21 mars 2013

Dax för New York

Dax för avresa!
Med halvfulla resväskor stod vi färdig för avfärd vid halv nio tiden på morgonen.
Med en viss oro att Lille Bror skulle bli sjuk och inte orka med långa dagar
i storstaden. Men den tiden den sorgen.

Vi hade hyrt parkering på Kastrup.
Himla smidigt att ha bilen där och det blir faktiskt billigare
för oss som familj att köra över bron med bilen
än att ta taxi till tågstationen och sedan tåget över.
Vi hade hyrt plats på parkeringen längst bort
men det är inget problem eftersom det kommer bussar var 15 minut och hämtar upp.
Lille Bror och Stora Syster är förväntansfulla men
samtidigt är det lite jobbigt med den långa flygresan.

Planet gick vid lunch tid svensk tid och det tog 8,5 timmar att flyga över Atlanten.
Eller rättare sagt över Island, Grönland och Kanada.
Det var en cool känsla att flyga in över alla skyskraporna.
Vi tog en taxi till vårt hotell Avalon som låg på
16 East 32nd Street, precis vid Empire State Building.

Checka in var smidigt och vi snörde på oss våra bäst
promenad skor och styrde ut på gatorna för att insupa New York.
Vi promenarde runt i området någon timme innan vi hittade en restaurang
vid Madison Square Park som vi tyckte passade oss
och vi hade fin utsikt över parken och Flatiron Building.

Empire State Building var fint upplyst och vi såg framemot
att få åka upp imorgon bitti.
Klockan var tio USA tid när vi la oss och vi var trötta efter flygresan.
Våra kroppar var inställda på att tiden var 3 på natten
så somnade direkt.

onsdag 20 mars 2013

Jourcentralen i Lund

Lille Bror är lite sämre i sin förkylning!!!
Detta vill jag inte ha nu.
Feber hade kommit krypandes under dagen och han hade jätte ont i halsen.
Jag ringde och bokade en tid på Jour läkar centralen i Lund
för provtagning.
Provet var negativt dvs. ingen halsfluss - än i alla fall.
I vanliga fall brukar det alltid börja med en förkylning och halsont
och sedan tar det några dagar så har han fått halsfluss.

Läkaren var en förstående läkare och skrev ut penicillin och hostmedicin till oss
som vi kunde ta med oss ifall han blev sämre under de närmsta dagarna.
Nu har jag gjort vad jag har kunnat.

Stora Syster har varit med sitt fotbollslag och badat på Aqua Kul i Malmö i kväll
och vi andra har slutfört vår packning och nu är det bara lite småplock kvar.
Vi ska inte resa till något U-land där det inte finns att få tag på något.
Om vi saknar något finns det att handla runtom hörnan.


Imorgon vid denna tidpunkten befinner vi oss på Manhattan i New York
och strosar runt och bara insuper miljön!!!

Den dagen vi har längtat efter sedan förra sommaren är här nu
och det ska bli helt fantastiskt roligt att få uppleva det som jag bara har sett på film tidigare
och samtidigt kunna dela upplevelsen tillsammans med min kära Make och barn.

tisdag 19 mars 2013

Föräldrarmöte

Ännu en dag som har passerat
Idag har jag tillbringat många timmar på jobbet.
Möte redan klockan åtta och det är tidigt!!!

Kvällen avslutades på Lille Brors skola och ett föräldrar möte.
Vi har verkligen förmånen att han går i en bra klass
med många ambitiösa ungdomar och 
underbara pedagoger.

Nu har jag packat alla mina kläder inför resan.
Vädret väntas inte bli det bästa, runt 5 grader och lite regn någon dag.
Jag tittade hur det hade sett ut förra året vid samma tid
och det var inga 5 grader då inte.
Mellan 10-15 grader och sol!

Men what to do?
Jag har packat ner tjocka stumpor, långkalsonger, mössa, vantar
tjocka tröjor.
JAG HATAR ATT FRYSA!!!
Att går ute hela dagen kan vara kallt trots att solen är framme.

måndag 18 mars 2013

Säkra före det osäkra

Måndag och Lille Bror är hemma från skolan.
Han vaknade i morse och var genomförkyld och
hade jätte ont i halsen.
Det fanns inget alternativ utan att han fick helt enkelt stanna hemma från skolan.

Förkylning i antågande!

God kväll på dig i blåsten.
Här i Skåne blåser det rejält.
Jag måste få klaga lite - Nu är jag så otroligt trött på detta väder!!!
Jag vill ha lite värme och sol.

Lille Bror kände sig lite bättre under dagen med intag av ipren och näsdroppar.
Vi vill inte riskera att han är dålig inför semestern
så han får nog stanna hemma imorgon med.
Vi har börjat plocka fram kläder och det står lite resväskor här och där
som ska fyllas med varma kläder för
det kommer inte att bli någon vårvärme i New York.
Det sägs bli mellan 3-8 grader och någon dag regn så det
gäller att förbereda sig eftersom det är mycket utomhus aktiviteter.

Dagens middag bestod av en blomkåls gratäng med bacon och lök.
Jättelätt och jätte gott!
Ett smidigt sätt att få i sig "wonderveggies" kål.
Kål har fantastiska egenskaper som är bra för oss.

Under tiden Stora Syster tränade fotboll promenerade jag en låååång runda.
Det blev nästan en hel mil innan jag var klar och jag var rejält trött.
Det kändes som om jag hade motvind hela tiden.
Snabbt iväg hemåt för att hinna innan snökaoset ska nå oss i Skåne.
Det ska bli spännande att vakna imorgon bitti och se ifall
meteorologerna hade rätt, vilket inte händer så ofta...

God natt på dig
Sov gott

söndag 17 mars 2013

Det bara blåser hela tiden!!!

Snart är det påsk!
Jag är väldigt förtjust i påsken.
Det är en lugn helg med inte så mycket som ska förberedas.
Men i år blir det inte att jag kommer att ta fram något påskpynt
eftersom vi ska resa på semester.

God kväll kära du!

Idag har det blivit lite mer sport aktiviteter för mig.
Först ut var Lille Bror och handboll på hemmaplan.
En snörplig förlust men att möta serieledararna kan vara tufft.
Nästa sport evenemang var fotboll för Stora Syster.
De hade samling redan halv två och match start var tre.
Jaha, vad ska jag göra under tiden??
En liten promenix ut på Ön i Limhamn.
Ön är ett fashionabelt område i Malmö med jätte fina hus och lägenheter.
Men läget gör att det alltid blåser och speciellt idag.
Tur att man har lite vikt för annars hade jag blåst i vattnet...

Matchen gick sådär och när den blåstes av var jag stelfrusen.
Känseln i fingrarna var helt borta.
En sak är säker - JAG HATAR ATT FRYSA!!!
Det tar flera timmar innan jag får upp värmen igen,

Nya fina påskägg från Ellos
En varm dusch, middag och en filt i soffan fick avrunda helgen.
Nöjd och belåten gick jag till sängs redan klockan 10
med vetskapen om att nästa helg befinner jag mig på andra sidan jorden
och har "A really good time in the BIG APPLE"

lördag 16 mars 2013

Kvällens meny

Som sagt var - det var havstema när vi hade Halv åtta hos Bengtssons.
Stora Syster och jag tog en risk eftersom vi vet
att den manliga delen av familjen inte är speciellt förtjusta i "havsmat"
Men vi var modiga och följde våra hjärtan.



 Kvällens förrätt bestod av räkcocktail med avokado och hemmagjord Thousand Island sås.


Huvudrätten var en torskrygg panerad med cashewnötter och med hemmagjord Hollandaisesås.


Desserten var en jordgubbs cheesecake i glas med "crumbs" som vi gjort i ugnen.

Trots att det var havstema så fick vi relativt höga poäng.
Torsken var underbart god med nötterna. Väl värt ett försök.

Mätta och belåtna slog vi oss ner i soffan och strötittade på TVn.
Stora Syster åkte iväg på sitt håll och Lille Bror somnade som en stock.
Det kändes skönt att ha en helg som var lös och ledig och inget inplanerat.
Bara ta sakerna i sin egen takt.
Det gillar jag men för att uppskatta det ena så måste man ha det andra.
Inte för många helger som är tomma för då blir jag rastlös och uttråkad.

Frestande choklad

Idag är det underbar dag!
Inget speciellt inplanerat för min del utan bara ta dagen som den kommer.

Vi startade dagen med nybakat LCHF bröd och massa gott pålägg.
På lördagar har vi riktigt buffé frukost.
Vi tar fram allt i kylen (och den brukar vara välfylld eftersom jag alltid handlar på fredagar)
äggröra finns ibland, ibland pannkakor och vi förser oss och sedan sitter vi länge och pratar.
Det är en mysig stund på veckan och ibland känns det som om lördags frukosten
har lite ersätt middagen på fredagskvällen eftersom vi sällan är alla fyra samlade då.

Lille Bror har 3 handbolls matcher denna helgen och en av dem var idag.
Jag har fått välja vilken jag vill se eftersom det inte finns tid till alla 3 och då valde jag bort den idag.
Stora Syster och jag körde till Lund för att göra lite ärenden
och vi gick inom den nyrenoverade Saluhallen.
Superfint!
Suktande gick vi förbi Ahlgrens konfektyr och blev rejält sugna på allt godis.
Men kön var alldeles för lång och vi tyckte inte vi behövde något.
Det var den logiska tanken det...
Resten av eftermiddagen har vi tillbringat i köket och
förberett maten inför "Halv åtta hos Bengtsson".
Idag var det Stora Syster och min tur och vi körde havs tema.
Gott men inte jätte lyckat i mina ögon!
Nu är jag trött och sängen väntar.
Ha en skön fortsatt helg.

fredag 15 mars 2013

Sköna Fredag

Sakta men säkert är våren på väg
Det är mycket ljusare på kvällen
och solen värmer mer när den är framme
Men några grader varmare hade varit att önska


God kväll fina du!
Efter en super mysig dag med arbete hemma vid köksbordet
så sitter jag här i soffan och bara tar det lugnt.

Jag vaknade redan innan klockan sex och var pigg.
Det händer en gång per år ungefär och det är en skön känsla.
Redan igår hade jag bestämt mig för att jobba hemma
och oftast brukar jag bara gå rakt upp och sätta mig med min dator.
Men det är inte att föredra.

Jag har en knäpp idé om att dagen börjar först
när jag har duschat och gjort vid mig och känslan av att
dagen bara passerar förbi utan att få gjort något är jobbig
Sagt och gjort - in i duschen och klä mig i arbetskläder.
Kändes mycket bättre!

Syster Yster kom förbi på en kopp kaffe och vi diskuterade
livet i största allmänhet och solen strålade in genom fönstret.
Hela dagen har jag jobbat och suttit och tittat ut genom fönstret
och sett vardagen flyta förbi

En god middag och alla fyra i familjen var närvarande.
och det sätter lite guldkant i vardagen.

Helgen är framför oss och vi har lite fotboll och handboll på schemat.
Annars är det lugnt och skönt och imorgon är det dax
för "Halv åtta hos Bengtsson" och det är Stora Syster och jag
som ska kocka tillsammans.

torsdag 14 mars 2013

Storstädning på Lille Brors rum

Det är väl en skön känsla att få städa ut gammal
som bara ligger och stökar till det.
Att få lite kolla på prylarna.

Idag när jag kom hem från jobbet hade barnen lagat middag och
på menyn stod det kycklingfilé med en god sallad.
Tyvärr så var jag sen hem från jobbet och de hade
redan hunnit äta eftersom Stora Systers är tvungen
att bege sig senast 17:45 för att hinna i tid till träningen.

Lille Bror hade kommit på en finurlig idé om hur han ville
möblera om på sitt rum.
OK, tänkte jag men innerst inne visste jag att det inte skulle fungera
men det är inget som jag kan säga till honom utan det måste han själv upptäcka.
Mycket riktigt - min tanke var korrekt.
Det blev en stor besvikelse just idag men hans idé går att lösa
men det kräver lite arbete för att kunna genomföra.

Men när vi ändå var på "flytthumör" så började vi storstäda
och sortera en massa saker och kläder.
Vi gick igenom allt och slängde en väldigt mängd gamla saker,
allt blev dammat och avtorkat och sänger renbäddad.
Det kändes såå skönt!

Vi var klara lagom till läggdax och det kändes skönt att
kunna pricka av min "To Do lista" och gå och lägga sig med en tillfredsställelse.


onsdag 13 mars 2013

La Familia

Lille lördag!
Onsdag och körning till Malmö för Stora Systers fotboll
och idag hade jag hunnit att byta om till träningskläder.
På en och en halv timmes stryketräning hinner man väldigt långt.
Syster Yster arbetar på Malmös sjukhus och jag har aldrig
varit på hennes arbetsplats så jag tänkte att det var dax.

Det är nya fina lokaler och entrén är utsmyckad av ett konstverk, La Familia.
En fräck och annorlunda konstruktion som sken i mörkret.
Den nya byggnaden hyser både barn och vuxen akuten och det måste
vara en underbar känsla att få lov att arbeta inom vården i helt nya lokaler.

Efter en liten stund fick jag bege mig tillbaka till Stora Syster
och vi styrde hemåt. Vi skojar varje gång om "Hoppas att hon får köra denna stäckan
på uppkörningen" för bilen är som hästen - den hittar själv.

Kvällsfika och som vanligt är jag alldeles för sent i säng.
Men tiden räcker inte riktigt till.
C'est la vie

tisdag 12 mars 2013

Besök hos Syster Yster

Nu är klart!
Barcelona är vidare i Champions Leauge.
Tillsammans har vi slappat framför TVn och sett hur spanjorerna har slagit ut italienarna.
Underbar fotboll!


God kväll på dig.
Imorse var det kallt, 10 minus grader men solen sken som en stor gul boll
mot en klarblå himmel. Oftast är det soligt väder när temperarturen sjunker neråt
och det har varit alldeles underbart väder idag.

En bra dag på jobbet med mycket budskap som ska hanteras.
När jag väl var hemma så hade resten av familjen redan ätit middag
och jag åt middag framför TVn trots att vi har förbud att äta framför TVn.
Men förbud är till för att trotsa, eller hur?

Stora Syster och Maken är i Bunkeflo och jag har kört
Lille Bror till sin handbolls träning.
Istället för att köra hem styrde jag bilen till Syster Yster
och hon bjöd på kaffe och fika.
Jag tänkte att det var inte lönt att köra hem till ett tomt hus.
Det var bättre investerad tid att umgås med Syster Yster.
Lite matinköp och sedan bänkade vi oss framför TVn
och fotboll.

Nu är klockan sängdax och då passar jag på att säga
GOD NATT!

måndag 11 mars 2013

Färglad vår

Måndag - en hel vecka framför mig.
Jag kom iväg tidigt till jobbet imorse, tidigt för mig i alla fall.
Morgonen var riktigt kall och biltutan behövdes skrapas.
Men ljuset är där och det är skönt.
Att slippa mörkret!

Idag skulle Stora Syster träffa en tränings dietist i en halvtimme
och de skulle gå igenom vad hon behöver äta för att kunna
träna ordentligt och för att kunna prestera på topp.
Mötet var innan träningen vilket innebar att tiden blev knapp och jag inte hann med att äta middag.
Ett ägg, lite majonäs och en stor avokado och sen iväg.

Det blev några timmar i stan för mig att "slå ihjäl"
och jag hade inte hunnit byta om till träningskläder så det blev ingen motionsrunda för mig.
Istället var jag på Emporia och provade kläder på JOY!
De hade gjort reklam för några blusar som jag tyckte var fina
men när jag väl provade dem så blev jag inte riktigt nöjd.

 För någon vecka sedan hade jag sett en poncho i tidningen SOLO
som jag tyckte var jätte fin men den var inte lika fin i verkligheten.
Det är så lätt att se något i en tidning eller på internet
och så tycker man att det är jätte fint.
Men allting ser ju fint ut på dessa snygga och smala modeller
men en blek och "rultig" kvinna en måndag kväll i mars
kanske inte är det mest optimala i alla lägen.
Så den ponchon som jag hade sett fick jag hänga tillbaka
till förmån för en annan poncho som var grå med lite silver glitter i.
Jag utökade även min scarv samling med en blommig scarves.
Det är väldigt mycket färg till våren, en uppsjö av byxor
hängde där och gjorde mig väldigt pigg och glad.
Det är skönt när färgen kommer tillbaka efter en mörk vinter.

Lite kvällsfika och filmen "Benjamin Buttons otroliga liv" rullade förbi på TVn.
Hoppas du har haft en skön dag och känner du nöjd med tillvaron.

söndag 10 mars 2013

Svänger snabbt

Snö och vitt utomhus!
Det är inget som jag önskade mig idag.
Dessutom blåste det väldigt mycket och vi skulle ut och köra på vägarna
för Lille Bror skulle spela handboll i Trelleborg.

God kväll på er alla!
Klockan har hunnit bli över elva på kvällen och jag är fortfarande pigg som en mört.
Hela dagen har varit lugn och skön.
Vi startade tidigt i morse med en tur söderut, ner till sydligaste delen av Sverige.
Det var dax för Lille Bror att spela sin fösta handbolls match sedan
han råkade ut för sin skada i tummen runt adventstid förra året.
Han har längtat så efter denna dagen och äntligen var den här!

Vi begav oss och det kändes som om bilen skulle blåsa av vägen.
De spelade riktigt fin handboll men det räckte inte riktigt hela vägen fram
och de förlorade med ett fjuttigt mål.

Resten av eftermiddagen har jag legat i soffan och halvsovit och bara slappat.
Det är inte ofta det händer, att det finns tid till att bara slappa.
Underbar känsla!
Vi tittade på Melodifestivalen och fick uppleva Robins förvåning
och glädje över att han vunnit hela tävlingen.


Middag och sedan har vi planerat lite inför New York.
Eller rättare sagt pratat om staden i största allmänhet.
Listan över saker som vi vill göra är lång men
vi har bestämt oss för att inte förboka något utan
vi tar allt när vi kommer dit.
En del av charmen är att upptäcka de där små caféerna och butikerna
som bara ligger precis runtom hörnan.

Vi har börjat planera inför Stora Systers student
och det känns som om det mesta är  på plats trots
att det är dryga 3 månader dit.
Det är goda tider men som vi alla vet går tiden fort när man är lycklig!

lördag 9 mars 2013

Vintergäck på G

Hujedamej!!!
Vilken blåst!!!
Jag känner mig helt urblåst.
I två timmar har jag tittat på när Stora Syster har spelat fotbollsmatch.
Det var ingen mysig och varm eftermiddag.
Men en sak är positiv i alla fall - jag får en massa frisk luft.

Vart tog det fina vädret vägen?
I en veckas tid har det känts som om våren har varit i antågande
och det har varit en alldeles underbart skön känsla.
Den är enormt efterlängtad!!!
I mina rabatter i trädgården har vintergäck kommit upp en bra bit
och när solen står på så öppnar de sig och bara "lapar" sol.

Frukost med LCHF frallor och en ny god brie ost
och sedan har det varit vanligt helg pyssel med tvätt och städning.
Jag har lagat middag till ikväll när Maria och Benny kommer hit
och förgyller vår kväll och kanske har vi TVn på i bakgrunden
och lyssnar in låtarna i årets Melodifestival.
Nu ska jag hoppa in i duschen och bli alldeles genomvarm.
Det lär ta några minuter innan värmen kommer tillbaka.


Hoppas ni får en mysig och skön kväll!

fredag 8 mars 2013

Späckat schema

God kväll fina du i Cyberspace!
Tiden rinner iväg i ett rasande tempo
och jag har så överfullt schema att jag knappt hinner reflektera.

Sportlovet var fullt av handboll för Lille Bror och jag var en glad och lycklig chaufför.
Stora Syster arbetade hela veckan på Makens jobb och tjänade lite pengar.
Det är mycket diskussioner om hennes USA resa,
vart hon ska resa, vilket universitet det blir, hur mycket stipendium hon kan få osv.
Vi har även varit runt och prövat en massa olika klänningar inför balen som är veckan innan studenten.
Efter många provningar och mycket vånda blev det
äntligen beställt en urtjusing chiffong klänning med en underbar rygg.

Helgerna springer förbi med inslag av handboll och fotboll.
Våra goda vänner Åsa och Per har varit här en kväll.
Jag har spenderat mycket tid på media och elektronik.
I julas fick jag en Apple TV men inte haft tid att ordna med sladdar till TVn.
Men nu är det klart och vi har även monterat in en signal förstärkare.
Körningarna till Bunkeflo och Limhamn fortsätter flera kvällar i veckan
och det går riktigt bra för Stora Syster.
Det är snart dax för uppkörning.
Jippie!!

Igår hade Lille Bror en kompis här hemma och de laddade upp inför kvällen
och natten med godis, Coca Cola och pizza.
På programmet stod en hel natt med LAN.
Vardagsrummet var uppställt med varsin 42 tums LED TV och vi andra var förpassade till övervåningen.
Vi gick och la oss vid 23 snåret men de fortsatte att spela hela natten.
Helt obegripligt för mig!

När det är mycket överallt, både på jobbet och privat
känner jag stressen komma krypandes och då gäller det att prioritera.
Bloggen får helt enkelt stryka på foten.
Men jag är snart tillbaka med full styrka igen.
Kramar i massor till dig!