lördag 18 maj 2013

Mello kväll!!!

Melodifestival eller Eurovision som det heter på internationell nivå!
Jag är en stor fan av spektaklet och
vill absolut se showen.
För numera är det en GIGANSTISK show!

Stora Syster hade bjudit in några kompisar och titta på Mello
och de startade upp med pizza.
Jag hade förberett middag för oss andra men jag blev nerröstad.
De vill också ha pizza och jag är inte omöjlig.

Tjejerna hade dukat upp med gotter i stora lass!
Det fanns allt för alla smaker
Grönsaksdippa, chips, ostbågar, nybakad kladdkaka, godis.
Jag lovar dig att du hade kunnat äta tills du hade mått illa.
Dessa godingar var helt underbart goda!
Krossade ballerina kex tillsammans med Nutella och Philadelphia ost
och sedan doppade i Marabou mjölkchoklad och strössel.

Nu håller vi tummarna att Sverige visar sig från sin bästa sida!

Sommarvärme

Just nu sitter jag här i min lounge och tar igen mig.
Jag har varit aktiv hela dagen i trädgården med att
plantera de sista växterna som jag köpte förra helgen i Flyinge.

Att vakna och inse att det redan är över 20 grader varmt,
jag säger bara WONDERFUL!
Jag var faktiskt sugen på att åka till stranden idag
men ingen annan i familjen var sugen på det.
Men sedan å andra sidan så hade jag lite
småpyssel att fixa med i trädgården.

Frukost och sedan på med shorts och linne
och en massa solkräm med faktor 30.
Det gäller att skydda sig från solen strålar och
ska man vistas utomhus i solen hela dagen
så får det blir solkräm med högt skydd.

Lille Bror var förväntansfull inför dagens läger med Lugi.
De skulle hitta på en massa roliga saker och
de hade verkligen tur med vädret.

LB07 hade en hemmamatch mot Kalmar på spelschemat idag och
 Stora Syster och Maken vill gärna kolla på alla matcher som går
så de for iväg till Malmö vid lunch tid.

Jag fixade och planterade hela eftermiddagen och när klockan var fyra
var jag trött och SMUTSIG!
Jag satte mig i loungen och njöt av mitt dagsverke.
Jag hade köpt två nya klematis och de fick komma ner
i jorden i mina krukor.
De står på baksidan av huset och då ville jag
ha några som blommar under sommaren så vi kan njuta av prakten.
Men det var inte helt lätt att hitta några som blommar just den perioden.
De flesta blommar april-juni.
Det blev två för mig helt nya sorter och det
ska bli spännande och se hur de tar sig under sommaren
Jag inser att att jag behöver köpa någon ställning som de kan klättra på.
Det får bli ett besök till Flyinge plantskolan nästa helg.

Duschen nästa och sen förberda inför kvällens happening!
Nu är dagens arbete slut och jag ska bara ta det lugnt
och njuta av kvällens spektakulära Melodifestival.

onsdag 15 maj 2013

TV dygnet runt

Tekniken går så fort framåt.
Jag vill hänga med men har varken ork eller lust.
Den kombinationen går inte ihop.
Det bästa hade varit om någon annan i familjen hade varit engagerad
men vi är alla lite "trötta" på media och IT.
Det ska bara fungera...

Det blev en trött morgon och jag hade ett tidigt morgonmöte,
redan klockan åtta var det dax.
Men med dagens teknik kunde jag bara ringa in och koppla
upp mig via internet.
Supersmidigt att sitta vid köksbordet har möte.
Det blev lite lugnare tempo och jag var på plats på jobbet vid halv tio tiden.

Kvällen här hemma är lugn.
Stora Syster är med kompisar på Emporia och
Lille Bror och Maken är i Lund på handbollsträning.

Jag har haft besök av Viasat och nu har vi äntligen
beställt ett ordentligt TV paket med möjlighet att se TV när du vill via ViaPlay.

Strykhögen väntar på mig så det är bara att sätta igång.
Det känns skönt efteråt att hänga in strykna kläder i garderoben
och kunna välja vad jag vill ha på mig utan att sucka och stöna
för att det är ostryket.

tisdag 14 maj 2013

Överraskningar

Just nu är det lugnt och skönt.
Det mesta med studenten är klart och
idag skulle jag hämta ut skylten till som vi ska ha på skolgården.
Jag var superspänd på resultatet!
Bilden får ni inte se ännu eftersom det är en överraskning för
Stora Syster vilket foto vi har valt.
Den andra överraskningen var ett paket från H&M.
Det var så länge sedan jag beställde så jag hade dålig koll på
vad det var som saknats i de tidigare leveranserna.

Men det var inte min tur denna gången
utan idag var det Stora Syster som drog vinstlotten.
Två jättefina blusar/toppar.

Resterande av kvällen har vi suttit med vår
USA konsult och gått igenom blanketter och ekonomi.
Det är MYCKET pengar vi pratar och jag känner
en viss oro att det blir övermätkigt.

Jag har var lite smått irriterad hela dagen och
det var inte bättre när vi gick och la oss.
Det är en jobbig känsla, irritation, och jag hoppas att den försvinner snabbt.

måndag 13 maj 2013

Fina Majsan bjuder på middag

Idag var jag bortbjuden till min fina barndomskamrat Majsan.
Vi brukar vara 6 tjejer som träffas men idag var det
verkligen 10 små negerpojkar.
Det var bara jag som kunde komma.
Jag kan förstå Majsans besvikelse över att vi var så få
och att det lämnas återbud i sista sekunden.
Det är ju ändå lite jobb att förbereda och baka osv.
Men samtidigt har vi alla mycket runt omkring oss hela tiden.
Ja, så blir det ibland.

Men vi hade en trevlig kväll och vi pratade om saker som
hade blivit bortglömda under alla år som passerat.
Yvonne dök upp efter några timmar och vi hann med
att prata lite med henne också innan vi körde hem.

God kväll på dig!

söndag 12 maj 2013

Flyinge plantskola

Att ha en lättskött trädgård är A och O för mig.
Det finns inte tid eller viljan att hålla på varje helg med trädgårdsarbete.
Växter med vackra blad är det viktigaste för mig.
Om blomman är fin är det ett plus.

Igår var jag så trött att jag mådde illa.
Tidiga mornar och sena kvällar sätter sina spår så idag ville jag inte bli väckt.
Men jag har svårt att sova längre än till nio och
trots att jag var trött så blev det inte längre än så.
Men att ta det lugnt och dricka kaffe är något som jag är bra på.
 Maken for iväg till tippen med allt som vi hade rensat ut igår
och jag åkte iväg till Flyinge plantskola tillsammans med min mamma.

Flyinge plantskola är en av de få plantskolor som finns kvar.
De flesta andra har blivit uppköpta av Plantagen.
Att köra dit en en fröjd.
Helt underbara växter och det finns allt du kan tänka dig.
Det blev lite nya klematis, ett träd, lite alunrot i olika färger
och lite annat smått och gott i lila färger.
Jag försöker endast köpa växter med lila och vita blommor.
Sedan vill jag att växterna ska återkomma på lite olika ställen i trädgården.
Det knyter liksom ihop trädgården.

Efter plantskolan körde vi till kyrkogården och gjorde lite vårfint.
Träden stod i full blom och det var helt underbart vackert.
Klarblå himmel och vita blommor!
Eftermiddagen har jag tillbringat i trädgården med att plantera
mina nya fina växter. Lite ny jord och vatten så ska det nog bli lyckosamt.
Förhoppningsvis har de börjat växa ordentligt innan studenten.

Nu är det dax att avsluta en mysig 4 dagars ledighet.
Stora Syster har kommit hem och det har varit roligt att höra hennes upplevelser.
Det känns skönt att ha henne hemma igen.
Talesättet "borta bra men hemma bäst" stämmer alltid in.

lördag 11 maj 2013

Förrådsstädning

Att städa förrådet är inte det roligaste precis.
Men att rensa ut och och få ordning är bra och
känslan efteråt är underbar.

Lille Bror och hans övernattningsgäst var uppe med tuppen.
De skulle ner på Staffansvallen och döma fotboll
och hade samling halv nio och deras klocka ringde klockan sju.
Jag hade också ställt min klocka för att säkerställa
att pojkarna kom upp och iväg.
Sen var det helt omöjligt för mig att somna om.

Lite skönt lördagsmys i min ensamhet eftersom Maken sov sin skönhetsömn.
Tillslut vaknade han och vi åt en good frukost och
vi hade svårt för att bestämma oss om vi skulle städa förrådet eller inte.
Det var ganska lockande att strunta i det.
Solen var varm och skön och loungen såg lockande ut.
Men vi gjorde slag i saken och tog tag i röran.
Vi öste ut allting på gräsmattan.
När jag såg allting så undrade jag hur hade allt detta fått plats?
Men vi lyckade med konststycket att få in allting som vi villa ha igen
och nu är där tom lite plats över.
Vi jobbade och slet hela dagen och när klockan var fem sjönk vi ner
i soffan och vi var trötta men vi var sååå nöjda.

En snabb dusch och sedan iväg hem till familjen Hultén på middag.
Ni anar inte hur skönt det var att sätta sig till dukat bord
och ännu bättre när det bjuds på underbart god grillad kalvfilé.
Tillsammans med familjen Berggren hade vi en rolig kväll.
Det är alltid jättemycket skratt och roliga historier.
Fina Sofie och Bitte
Minstingen Isabella och Lille Bror
De har super coola whiskyglas från Kosta Boda.
Ett djuransikte i botten av glaset och det finns många olika varianter.
Jag fick en räv och jag blev jätte förtjust i glasen.
De står numera på min önskelista.
Den börjar bli lång nu...

Tre dagar i rad på borta plan är roligt men vi var ganska slitna efter förrådsstädningen.
Vi traskade hemåt efter tolvslaget och jag somnade gott.

fredag 10 maj 2013

Ute på jakt

Vi behöver ett kylskåp till studentfirandet.
Jag surfar runt på blocket varje dag för att se ifall det har dykt upp något nytt.
Det finns en hel del och idag skulle vi köra och kolla på ett i Malmö.
Men fy vad det var äckligt och snuskigt.
Lite fräscht får det ändå vara trots att det är begagnat.

Frukost på tu man hand.
Lille Bror sover över hos en kompis och Stora Syster är i Prag.
Vi får något SMS om dagen och de verkar ha det bra.
Kylskåpsjakten i Malmö gick inte något vidare.
Men det är bara att leta vidare och tillslut dyker det upp ett som passar.

På vägen hem svängde vi in om Mobila i Malmö.
Precis som många andra köpcentrum så håller de på att bygga om.
Alla är rädda för att Emporia ska ta för mycket marknadsandelar.
Och det ligger lite i det.
Det gäller att lika i om man vill följa med i utvecklingen.

Lite småplock innan det var dax att bege sig hem till familjen Nilsson på grillning.
Tre familjer har försökt få till en träff under några månaders tid
men med aktiva barn så är det svårt.
Det bjöds på gott grillat och en chessecake med laktrispulver i.
Väldigt dekorativ med lite annorlunda smak.

Lille Bror och hans kompis hade varit och tränat i Lund
och sedan hade de tillbringat kvällen hemma hos oss.
När klockan var tolv på natten kände jag att tröttheten kom
krypandes och vi cyklade hem och det var KALLT ute, endast 10 grader.
Alldeles för kallt för min smak!

torsdag 9 maj 2013

Tapas med goda vänner

Torsdag och ledighet - i solen!
Långledig är ett ljuvligt ord.
Jag ska ta det lugnt och sitta i loungen och bara slappa...
Får se hur bra det går....

Idag var jag uppe tidigt och satt ute med en fleece filt och en kopp kaffe.
Jag är så nöööjd med vår lounge.
Maken säger att om han köper en tjock dunjacka till mig så kommer jag sitta där året runt.
Det ligger nog lite i det.
Det är så skönt att sitta ute och känna luften och alla dofter.
Om jag bara har ordentligt med kläder på mig så är det perfekt för mig.

Idag har jag besökt Åsa på Björkliden.
Det är en liten mysig butik som ligger strax utanför Småstaden
och hon har de mest fantastiska produkter.
Jag tillbringade säkert en hel timme där och bara kände och klämde
på vackra saker och naturligtvis fick lite fint följa med hem.
Jag stod och kände och klämde på detta fatet hur länge som helst.
Jag blev störtförälskad med en gång.
Underbart vackert!!!

När jag väl kunde slita mig från butiken var det lite förberedelser inför
kvällens drabbning med våra goda vänner Nettan och Stewe.
Lite goda tapas och gott rosévin inledde kvällen utomhus.
 
 
 
Efter någon timme flyttade vi in i uterummet.
Hur mycket vi än ville sitta utomhus så bor vi i ett land
som inte precis förser oss med ljumma och varma kvällar
trots att det finns filtar att svepa om sig.
Goa skratt varvas med seriöst prat.
  
Vi pratade lite löst om att resa till Prag eller Budapest nästa vår.
Stadssemester är en av de bästa formerna av semester.
Men sen är det skönt att sola och bada också.
Och att åka skidor.
Ja, alla typer av semester är mysiga och roliga.
Men man får välja lite för det finns varken tid eller pengar
till att göra allt alltid.
Kvällen efterrätt var en riktig rabarberdröm.
Cheesecake med hemmagjord rabarbersylt.
Jag är glad för säsongsmat och nu är det tid för rabarberna
och vad passar bättre då än en rabarber cheesecake.

En rolig och trevlig kväll rundade av en lung och skön dag.

onsdag 8 maj 2013

Lugi P00

Jag vaknade av att regnet smattrade mot fönsterblecket.
Min första tanke var sören också!!!
Stora Syster skulle åka till Prag och det är ju inte så roligt om det regnar.
Men sedan vi närmre eftertanke så spelade det ju
ingen roll om det regnade här bara det inte regnar i Prag.

Fyra förväntasfulla tjejer och Maken begav sig till Köpenhamn och Kastrup.
Planet avgick vid nio snåret och det gäller att vara ute i god tid.
Hoppas de får en super resa med fint väder.
Det är ett minne för livet som de tar med sig.
Jag är så glad för hennes skull!

Jag fick inte åka iväg på semester utan jag fick bege mig till mitt arbete istället.
De flesta lämnade kontoret tidigt eftersom det är en helgdag imorgon
men jag hade möte inplanerat till halv fem
och sedan blir det alltid lite efterarbete som ska fixas.

När jag kom hem stod Lille Bror givakt i dörren.
Han skulle provträna för Lugis P00 idag och
det är något som han har sett framemot jätte länge.
Jag följde med som stöd och det gick alldeles utmärkt.
Han var välkommen tillbaka och nu kan vi väl säga
att han spelar i Lugi istället för i Staffanstorps HK.
Innan det blir en riktig övergång så får han spela
klart de inplanerade cuperna men lagom till skolavslutningen är allting klart.
Han var glad ska du tro! En dröm som har gått i uppfyllelse!
Det kommer bli jätte bra och han kommer säkert utvecklas mycket.

Klockan hann bli åtta innan vi var hemma och idag hade jag gjort det lätt för mig.
Maken var i Köpenhamn med några arbetskamrater så det var
bara Lille Bror och jag hemma så det fick bli pizza.
Det var länge sedan jag åt pizza men den smakade som vanligt.

Vi var båda rätt så trötta så när vi hade sett klart filmen vid elva snåret
så var det dax att krama kudden.

Imorgon inleder vi 4 dagars ledighet.
Wünderbar!

tisdag 7 maj 2013

Västra Hamnen

Imorse när jag vaknade var jag TRÖTT!
Ni vet sådär trött så man inte orkar äta frukost.
Det blev endast ett kokt ägg och ett glas vatten till frukost.
Det går i och för sig ingen nöd på mig.
Det finns och ta av om jag uttrycker mig så...

Äntligen en dag med riktigt sommar värme!
Jag passade på att ta mig en tur på stan idag på lunchen.
Dels för att jag skulle handla Lomudal ögondroppar
och sedan ville jag gå in i min favorit affär när det gäller tyger nämligen Fönstret.
De hade flyttat till nya lokaler vilket jag hade missat (såklart)
så det tog mig en liten stund innan jag hittade butiken.

Eftermiddagen tillbringade jag i Västra Hamnen i Malmö.
Det var många människor som strosade omkring och bara njöt av solen och värmen.
Har ni vägarna förbi Malmö så är ett besök i Västra Hamnen ett måste.
Turning Torso reser majestätiskt över Öresund.

Innan jag körde hem passade jag på att svänga inom Burlöv Centrum och handla lite mat.
Och naturligtvis en tur inom JOY för att kolla lite :-)
Jag provade en rosa kjol som jag blev förtjust i.
Kjolen står numera på önskelistan och förmodligen får den stå kvar där.
Jag har shoppat en hel del nu under våren och någonstans får jag vara nöjd.

Kvällen har passerat och jag har sett till så att Stora Syster har
fått med sig alla papper som hon behöver inför sin resa.
Imorgon bitti klockan sex bär det iväg till Prag.
Jag tror de kommer få super, super skoj.
Och jag kommer vara lite orolig innan hon är hemma igen.
Men det hör väl till som mamma att vara orolig när barnen är ute och reser.

måndag 6 maj 2013

Jag, curling mamma?

God kväll på dig!
Är jag en curling mamma?
Var drar man gränsen på vad som är support och curling?
Jag kände mig som en supporterade mamma idag.
Eller var det curling som jag höll på med?

Stora Syster ska resa till Prag under Kristi Himmelsfärds helgen.
Alla elever i årskurs tre på gymnasieskolorna i Lund 
tillbringar just denna helgen i Prag.
Denna mamma har varit inblandad i att boka flygbiljett, boka hotell
boka taxi och växla pengar.

Ikväll blev det först körning till fotbollen och sedan fick jag köra
halva Malmö runt för att få tag i tjeckiska pengar.
Egentligen borde Stora Syster ha skött alla förberedelser själv tillsammans
med sina kamrater. Men just nu har det varit mycket på alla fronter
så då fick jag rycka ut och fixa de sista små detaljerna såsom pengar...

Väl hemma igen så behövde Lille Bror hjälp med en inlämnings uppgift
i NO och den skulle handla om kulturlandskapen i Sverige.
Klockan blev mycket innan vi var färdiga och jag kände mig trött.
Men icke sa nicke!
Nu behövde Stora Syster hjälp med att reda ut lite begrepp
i sin körteori. Hon har några prov kvar att klara av innan det är dax för uppkörning.
Stressen kommer krypandes och då får vi föräldrar rycka in.
Klockan var närmre 1 på natten innan jag stöp i säng.

Jag hoppas innerligt att mina barn uppskattar tiden som vi lägger ner på dem.
Just idag kände jag att jag bidrog med både min kunskap och min tid.
Är det att curla eller att ställa upp?
Är det samma sak?

söndag 5 maj 2013

Alkoholhaltiga drycker införskaffade

Idag är Maken i Tyskland för att
inhandla vin, cider, öl och champange till studentfesten.
Jag stannar på hemmaplan och håller ställningarna.

Det blev en tidigt morgon även för mig.
Maken stack iväg redan klockan sju och jag hade svårt att somna om.
Så jag steg upp och gick här hemma och småpysslade
med lite av varje innan barnen vaknade.

Vi hade inget annat på agendan så vi bestämde oss för att ta en tur till Bonnamarknaden.
Socker suget blev stort så barnen unnade sig en
lyxvariant av munkar idag, mumsfillibaba.
Det finns massor av marknadsknallar men där finns inget direkt som
tilltalar mig utan jag går där mest för att det är roligt att titta på människor.
Jag roade mig med att prova lite peruker.
Visst blev jag snygg... i rosa hår...

Efter Bonnamarknaden blev det några timmar i trädgården och för tillfället är jag nöjd.
Jag behöver köra en tur till Flyinge plantskola och köpa lite nya växter.
Det är ganska mycket som inte har överlevt vintern
och det är många luckor som behöver fyllas med nya, friska plantor.

Maken var hemma vid fyra snåret och vi lär inte vara tröstiga till studenten!
Han hade handlat lite av varje och det kommer räcka hela sommaren.
Det hade vi lite med i beräkningen.

Nu ikväll har Lille Bror gjort lite läxa och Stora Syster har fyllt i
ansökningsblanketter till det universitetet som hon vill åka till, LIU Post på Long Island, New York.
Imorse bakade jag en god sockerkaka med jordnötssmak och den
har vi festat på nu ikväll.


Nu är jag trött och vill bara gå och lägga mig.
Så jag gör helt enkelt slag i saken.
God natt!

lördag 4 maj 2013

Munkar till kvällsfikat

Lagom dag med lagom dos av allting.
Framför allt lagom med sol.
Jag måste nog erkänna att jag är lite nojig med det här att bränna sig.
Jag har väldigt känslig hud och bränner mig extremt lätt.
Efter 15 minuter i solen så börjar huden bli röd.
Så det gäller att vara försiktigt och smörja, smörja in sig med solskyddsfaktor.

Efter frukost tog jag och Lille Bror en tur ner till Bonnamarknaden.
Kort och intensivt men vi missade absolut inte att handla munkar.

Vi har avslutat kvällen med att titta på Stora Syster när hon spelade match.
Middagen är avslutad och alla är på G att knyta till kojs.
Det blir även en tidig uppstigning imorgon
Maken ska åka till Tyskland och inhandla lite vin och cider till studentfesten.

Jag tillbringar nog dagen i solen och tar det allmänt lugnt.

Stilla morgon

Idag har jag varit uppe med tuppen.
Stora syster skulle skriva sitt SAT prov idag och jag körde henne till Malmö.
Förra gången missade hon bara med 20 fjuttiga poäng...
Hoppas det går vägen denna gången!

God morgon fina du!
Solen skiner idag, igen.
Det känns lite konstigt att skriva det faktiskt.
Jag läste i tidningen att det inte har varit onormalt kallt i april, i Skåne då alltså.
(jämförelse perioden var mellan 1960-1990)
Men samtidigt var det en av den kallaste april under 2000 talet.
Det är lite skrämmande när jag tänker lite mer på det.
Den globala uppvärmningen känns lite mer påtaglig helt plötsligt.
Men just nu väljer jag att inte fokusera på det.
Istället har jag varit och köpt goda frukost bullar till oss
och jag har slagit mig ner i loungen och njuter av den stilla morgonen.
Jag hör fåglarna kvitta och solens strålar värmer mig.


Denna helgen är det "Bonnamarknad" här i småstaden.
Lille Bror ska gå dit med en kompis och det blir väl att
jag tar en tur dit och kollar in läget och handlar MUNKAR!!!
Det har blivit en liten tradition att handla munkar
och sedan har vi tävling om vem som kan låta bli att slicka sig om munnen.
Jag har aldrig vunnit...
Men jag är lika glad för det!

Ha en skön dag och njut av livet.
Det tänker jag göra.

fredag 3 maj 2013

Medelhavs buffe

Det hör inte till vanligheterna att vi bruka gå bort på fredagar
men idag var det ett undantag.
Jag får en känsla av att helgen blir längre
och den känslan tackar jag inte nej till.

En arbetsdag kantad av roliga besked och roliga skämt
gjorde att jag var på topp humör när jag körde hem, trots min hemska huvudvärk.
Jag hade helt enkelt ätit för lite mat och hjärnan skrek efter energi.
Men det finns botemedel mot det och det är tur.

Vi är ett gäng glada vänner som skulle träffas på O'Learys på Entré i Malmö och bowla.
Det finns nog ingen som är så dålig på bowling som jag.
Att få över 100 poäng känns som en utopi för mig.
Det har bara hänt en gång i mitt liv och det var inte idag...
Lille Bror in action.
Dagen till ära har han sina nya fina chinos på sig som är inköpta på H&M.
Att kunna bowla bra är en teknik och Lille Bror kämpar på.
Goa, familjen Månsson
Jag är nyklippt och min fina blus och halsband är nytt från JOY.
Jag har beställt från deras nya webb shop och det fungerade super smidigt.
Efter bowlingen begav vi oss till Esarp och där serverades det den mest
underbara medelhavs inspirerad buffé.
Anne-Lousie hade lagt ner jobb på detaljerna och det smakade
ljuvligt gott och vi var ganska hungriga allihopa.

Vin, skratt och diskussioner avlöste varandra under kvällen.
Vi bröt upp relativt tidigt eftersom jag skulle upp tidigt imorgon.
Stort tack för en trevlig fredag kväll.
Nästa gång hoppas vi att alla är friska och kan följa med.

torsdag 2 maj 2013

Klippat och klart

Idag var det dax för mig att gå till frisören.
Och jag vill lova dig att det behövdes!!!
Det var över åtta veckor sedan sist
och jag började likna en "hockeyspelare".

För att slippa stressa fram och tillbaka till jobbet
så arbetade jag hemma. Det blev intensiva timmar framför datorn
innan jag körde iväg och klippte av mig min kalufs.
Resten av eftermiddagen tillbringade jag i köket tillsammans med Stora Syster,
jag arbetade och hon gjorde en massa tester inför sin körteori.
Snart är det DAX!!!

Det blev en tidigt körning till fotbolls träningen idag för 
vi hade planerat in ett besök till "balklännings" affären.
Äntligen hade den fina klänningen kommit och den skulle provas
för att sedan skickas till sömmerskan för att finjusteras.
Det kommer blir så jätte tjusigt!
Jag är nästan lite grön av avund - Tänk att få bära en sådan vacker klänning!!!


Idag hämtade jag ut ett paket med kläder som jag hade beställt från JOY.
Ett turkos halsband samt armband fanns med bland varorna
och det åkte genast på mig. Blir fint på sommaren med ljusa kläder.

Jag har verkligen kommit ur mina motions rundor under tiden som
Stora Syster tränar. Det är så svårt att motivera sig ;-(
Idag fick det bli en tur till IKEA istället, för att spana in deras sommar sortiment.
Men jag bara vandrar runt i gångarna och är inte sugen på något.
Jo, blockljus!
De är superbilliga och brinner länge och fint.

Imorgon är det fredag, igen!
Shit, vad tiden springer iväg.

onsdag 1 maj 2013

Skön lunk

Nu har solen gått ner bakom husknuten
och jag är lite röd i ansiktet.
Den första vårsolen är så underbart härlig.

Idag inledde vi vår dag med frukost i loungen
och det blev att vi fastnade där en låååång stund.
Vi satt kvar och pratade om allt möjligt i säkert två timmar
allt från studenten till nästa nästa resmål
Lite olika sommar aktiviteter som vi vill göra
Hur vi värderar vänskap och gamla galna fester från förr.
Jag älskar dessa stunder.
Min mor har även varit här och provsuttit loungen och hon
stannade en lång stund och fikade.


Nu är middagen avklarad och vi mina svärföräldrar har varit på middag idag.
Först var Maken med dem på en biltur i Malmö
så de fick uppleva sina gamla barndomskvarter och sina gamla arbetsplatser.
Till kvällskaffet hade jag köpt en ny favorit, Marabou Choco Moment.
Smakar lite som kexchoklad och är värda sitt pris.

Studentskylten är beställd men det är svårt och veta hur den kommer se ut i "real life".
Det blir en överraskning när den dyker upp.

Nu håller jag kväll och jag ska försöka komma i säng i tid ikväll.
Ha det gott!

Easy Peasy

Nu är det gjort!
Deklarationen är inskickad.
Det tar inte många minuter att deklarera nu för tiden.
Jag kommer ihåg när jag var liten och mina föräldrar satt en hel helg
i vardagsrummet med massor med papper framför sig.

Tiderna förändras och det är bara POSITIVT!
Tack för det skatteverket.

Sköna Maj välkommen!

1 maj!
Det sägs att våren kommer idag.
Temperaturen just nu är 12 plusgrader och förhoppningsvis blir
det varmare under dagen.
Hoppas solen tittar fram och värmer och då ska jag njuta i trädgården.

1 maj är ursprungligen arbetarrörelsens internationella högtidsdag.
Det är nu vi ska ut på gator och torg och göra vår röst hörd.
Det är inget som ligger för mig.
Jag väljer hellre att se 1 maj som att vi firar in våren.
Ifjol var våren nästan en hel månad längre gången än vad den är i år.
Vår vackra Forsythia på framsidan stod i full blom.

Jag har lite vårstädning kvar i trädgården.
Några växter har dött under hösten och det behövs fyllas på.
Lite lagom såhär en dag som idag.